ایران مد تاثیر ساعت مچی در استایل - ایران مد



از زمان‌های گذشته تاکنون، ساعت یکی از ابزارهای ضروری بشر محسوب می‌شود. درگذشته، مردم نمی‌توانستند مثل امروز گوشی خود را بردارند و ساعت را چک کنند؛ بنابراین، داشتن ساعت برای یک زندگی آرام و زمان‌بندی عالی اهمیت ویژه‌ای داشت. امروزه ساعت مچی علاوه بر اینکه یک اکسسوری مهم تلقی می‌‌شود و تأثیر بسیار مهمی در استایل دارد، نشانی از وقت‌شناسی افراد نیز دارد. به همین علت حتی کسانی که از گوشی برای دیدن زمان استفاده می‌کنند نیز از ساعت مچی بهره‌مند می‌شوند؛ به‌ویژه در قرار‌های مهم کاری.

همه چیز از ساعت‌های جیبی شروع شد و در طول جنگ جهانی اول، مشخص شد که بستن ساعت روی مچ بسیار مؤثرتر از قراردادن آن در جیب و تلاش برای پیداکردن و بیرون آوردن آن است. با تولد ساعت مچی در جنگ جهانی اول، سربازان ساعت‌های خود را برای برنامه‌ریزی حملات هماهنگ می‌کردند و می‌توانستند به‌راحتی زمان را بررسی کنند؛ اما در جنگ جهانی دوم، بستن ساعت روی مچ فقط کاری بود که زنان انجام می‌دادند.

در دنیای مدرن فعلی، دلایلی که مردم از ساعت استفاده می‌کنند نسبت به زمانی که اولین ساعت‌ها عرضه شدند، به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است. درعین‌حال، تعداد افرادی که ساعت می‌پوشند، کاهش چشمگیری داشته است. البته، این خیلی تعجب‌آور نیست چون تقریباً همه یک تلفن با خود حمل می‌کنند که می‌تواند ساعت دقیق را به آن‌ها اطلاع دهد.

 

خرید ساعت مردانه

 

 

اما هنوز دلایل بسیاری برای استفاده از ساعت‌های مچی وجود دارد. در دنیای اکسسوری‌ها، ساعت‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به امکانات در دسترس‌تر، ساعت‌های هوشمند به‌عنوان گجتی کاربردی برای تکمیل استایل بشر امروزی وارد بازار شد.

تولید ساعت‌های هوشمند خط پایان ساعت‌های کوارتز نبود. علاقه به ساعت‌های کلاسیک عقربه‌ای و کامپیوتری باعث شده که کارخانه‎‌های قدیمی ساعت باقدرت به تولید ساعت ادامه دهند و حتی کارخانه‌های جدید نیز شروع به کار کنند.

 

چرا باید ساعت مچی ببندیم؟

ساعت‌ها اکسسوری‌های جذاب

اکثریت‌ قریب‌به‌اتفاق افرادی که از ساعت استفاده می‌کنند، آن را به‌عنوان یک اکسسوری می‌شناسند. تأثیر استفاده از این اکسسوری را می‌توان به‌خوبی در انواع استایل دید.

خانم‌ها اکسسوری‌ها و جواهرات زیادی برای انتخاب دارند. انواع حلقه‌ها، دستبندها، کیف‌های دستی، پابند و… از جمله اکسسوری‌های مورد استفاده بانوان برای تکمیل استایل‌شان است. این در حالی است که مهم‌ترین اکسسوری آقایان، ساعت مچی است.

یک ساعت خوب می‌تواند اهمیتش در یک استایل را به‌خوبی به نمایش بگذارد. ساعت‌های عقربه‌ای سیلیکونی رنگی یا ساعت کامپیوتری صفحه درشت، از جمله ساعت‌هایی هستند که تاثیر ویژه‌ای در یک استایل اسپرت دارند.

درگذشته، ظاهر ساعت‌ اهمیت چندانی نداشت. مگر افرادی محدود که برای نشان‌دادن سرمایه‌داری، از ساعت‌های طلایی و جواهردار استفاده می‌کردند. با گذشت زمان، ساعت هم ابزار محسوب شد و هم جواهر. هم اکنون نیز همین روال ادامه دارد.

در دسترس و معقول است

با وجود گوشی به ساعت مچی نیازی نیست. اما:

هنگامی که مشغول کاری هستیم یا دست‌های آغشته به روغن داریم چطور؟ یا مثلاً در یک جلسه کاری مهم در یک اتاق که هیچ ساعتی در آن وجود ندارد و نگاه‌کردن به گوشی بی‌ادبانه تلقی می‌شود چطور؟ آیا باز هم می‌توان گفت کاربرد گوشی و ساعت یکسان است؟ طبیعتاً خیر! از این موقعیت‌ها کم پیش رو نخواهیم داشت.

ساعت، کاردستی هنرمندانه

ساعت فقط یک اکسسوری ساده نیست، بلکه یک اثر هنری است. امضای سازنده ساعت در استایل اشخاص نمایان است و می‌تواند به امضای تیپ اختصاصی شخصی که از آن استفاده می‌کند نیز تبدیل شود. پوشیدن ساعت این امکان را فراهم می‌کند که هنر، تاریخ و نمادی از سنت را همراه خود داشته باشیم.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از یک ساعت به‌عنوان هنر و یک قطعه با ساخت زیبا قدردانی کرد. آنچه ما اغلب می‌شنویم حیرت از حرکات مکانیکی پیشرفته ساعت است که قطعات کوچک موجود در آن، کار نمایش زمان را به طور دقیق انجام می‌دهند. همچنین صفحه‌های خیره‌کننده‌ای که هنرمندانه با توجه زیادی به جزئیات، ساخته شده‌اند و درنهایت دستبندها و قاب‌هایی با طراحی عالی که اصالت ساعت را به حد می‌رسانند.

ساعت‌ها کاربردی هستند

اگر به ساعت به چشم یک گجت نگاه کنیم، ابزار حیاتی به نظر نمی‌رسد. اما برای کوهنوردان، غواص‌ها، خلبان‌ها و افراد نظامی، ساعت‌های خاصی طراحی شده است که علاوه بر نشان‌دادن زمان، ویژگی‌های دیگری را نیز شامل می‌شود که سرعت بررسی پارامتر‌های شغلی مثل ارتفاع را دوچندان می‌کند.

البته اساسی‌ترین ویژگی یک ساعت این است که زمان را نشان می‌دهد و باتوجه‌به نیاز شخص، قابل ارتقا است.

نشان‌دادن اهمیت زمان در یک‌چشم به‌هم‌زدن

برخی از افراد از ساعت‌های مچی به‌عنوان پرچم نمایش شخصیت و استایل استفاده می‌کنند. افراد مختلف گاهی برای نشان‌دادن اهمیت زمان و گاهی برای نشان‌دادن میزان سلیقه و علاقه به زندگی لوکس، از ساعت‌های طلایی و الماس نشان استفاده می‌کنند.

ساعت، میراث ارزشمند

داشتن ساعت‌هایی که به نسل‌های بعد منتقل شده‌اند و خاطره‌ای از اجداد و تاریخچه آنچه که ساعت از سر گذرانده، مکان و نحوه استفاده از آن و داستان‌هایی که روایت آن فقط از ساعتی ساخته است که همواره همراه یک یا چند نفر بوده است. شعار Patek Philippe به‌عنوان اولین کمپانی ساعت‌های عقربه‌ای، ((سنت‌های خود را بسازید)) است و دلیل آن مقاومت ساعت و دوام آن برای انتقال به نسل بعد است.

شروع هم صحبتی

در همه فرهنگ‌ها، سوال درباره زمان و تاریخ، موضوع پسندیده‌ای برای شروع گفت‌وگو است و اعلام ساعت و تاریخ با نگاه‌کردن به یک ساعت تقویم‌دار می‌تواند به ثبت یک صحنه ابدی و شروع یک دوستی پایدار ختم شود.

قابلیت اطمینان

نمی‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل پوشیدن ساعت را فراموش کرد: قابل‌اعتماد بودن آن‌.

ساعت‌های مچی مدت‌ها قبل از اختراع برق وجود داشته‌اند و این بدان معناست که ساعت‌های مکانیکی می‌توانند بدون برق‌کار کنند.

علاوه بر این، ساعت‌های کوارتز که دارای باتری هستند نیز بسیار قابل‌اعتماد هستند و علی‌رغم اینکه به برق باتری وابسته هستند، باتری ساعت‌های کوارتز برای مدت طولانی، معمولاً حدود یک سال، دوام می‌آورد.

این دقیقاً همان جایی است که پای گوشی‌های موبایل لنگ می‌زند، وابستگی به برق برای شارژ شدن. حتی تولید پاور بانک‌ها هم نتوانست عمر مشخص و مطمئنی برای روشن نگه‌داشتن گوشی در نظر گیرد.

جمع‌بندی

انسان‌ها همیشه مجذوب زمان بوده‌اند. همه چیز با ساعت آفتابی شروع شد و تا به امروز با ساعت‌های هوشمند ادامه داشته است. استفاده از ساعت می‌تواند تأثیر مثبتی بر نحوه گذراندن وقت داشته باشد؛ زیرا مدام یادآوری می‌کند که فقط ۲۴ ساعت در روز فرصت داریم.

ساعت‌ها نه‌تنها زمان را یادآوری می‌کنند تا از ارزش آن غافل نشویم، بلکه به ثبت زمان دقیق یک اتفاق دلنشین در ذهن نیز کمک می‌کنند.

با بستن ساعت مچی علاوه بر تکمیل استایل، لحظات ماندگاری برای خود بسازید.

 

خرید اینترنتی ساعت زنانه

 

ساعت مچی چه تاثیری در استایل دارد

داشتن ساعت برای یک زندگی آرام و زمان‌بندی عالی اهمیت ویژه‌ای داشت. امروزه ساعت مچی علاوه بر اینکه یک اکسسوری مهم تلقی می‌‌شود و تأثیر بسیار مهمی در استایل دارد، نشانی از وقت‌شناسی افراد نیز دارد

چرا باید ساعت مچی ببندیم

اکثریت‌ قریب‌به‌اتفاق افرادی که از ساعت استفاده می‌کنند، آن را به‌عنوان یک اکسسوری می‌شناسند. تأثیر استفاده از این اکسسوری را می‌توان به‌خوبی در انواع استایل دید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 428 views بار دسته بندی : مد و استایل تاريخ : 23 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها