ایران مد آموزش بستن شال برای مهمانی - ایران مد



بحث زیباتر به نظر رسیدن، همواره مساله مهمی بوده است؛ در راستای این مسئله، افراد همیشه سعی می‌کنند تا پوشش‌ها و استایل‌های خاصی را به دنیا معرفی کنند. آشنایی با استایل‌ها و سبک‌های مختلف، کمک می‌کند تا فرد مطابق با ترندهای روز جهانی، استایلی شیک برای خود بسازد. امروزه شال و روسری جدای از بحث حجاب، به یک پوشش خاص برای افراد تبدیل شده است؛ زیرا در استفاده از آن خلاقیت زیادی به خرج داده می‌شود. تفاوتی ندارد که شما چه نوع شالی استفاده می‌کنید، یا چه استایلی دارید؟ همواره می‌توانید بستن شال خود را به نحو خاصی انجام دهید تا زیباتر به نظر برسید. اما چگونه؟ در این مقاله از ایران مد با ما همراه باشید تا به این مسئله بپردازیم.

آموزش بستن شال خاص

انواع جنس شال را بهتر بشناسید

نخی

یکی از معروف‌ترین نوع شال، شال نخی است. الیاف نخ از پنبه به دست آمده و به همین دلیل هنگام شست و شو به‌راحتی از آلودگی‌ها پاک می‌شوند. خنک بودن این نوع الیاف بسیار مشهور بوده و به همین دلیل برای تابستان بسیار استفاده می‌شود. پارچه نخی نسبت به سایر الیاف کمتر لیز می‌خورد و با اتو با حرارت کم به راحتی اتو می‌شود.

ایده بستن شال برای مهمانی

حریر

نوع دیگری از الیاف بوده که به  لخت و نازک بودن معروف است. قیمت آن کمی بیشتر از نخ  بوده و روی سر بیشتر لیز می‌خورد.

ساتن

این نوع پارچه، کمی براق بوده و برای استفاده در مجالس رسمی بسیار مناسب است.

ابریشمی

الیاف ابریشمی هم به لطیف، سبک و البته مقاوم بودن مشهور هستند. از این نوع شال می‌توانید در تمامی فصول سال استفاده کنید. احتمال چروک شدن الیاف ابریشمی بسیار کم بوده و قیمت آن هم نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر است.

 

 

مشاهده و خرید انواع شال و روسری

 

آموزش بستن شال برای مهمانی با حجاب

در بسیاری از مواقع افراد به مهمانی دعوت می‌شوند که دوست دارند در آن باحجاب باشند، اما اصول شیک‌پوشی را هم رعایت کنند؛ به همین دلیل نیاز به آموزش بستن شال خواهند داشت. برای این منظور می‌توانید از مدل عربی یا لبنانی استفاده کنید؛ زیرا این دو مدل، مخصوص بانوان محجبه هستند.

آموزش بستن شال برای مهمانی با حجاب

آموزش بستن شال برای مهمانی بدون گیره

بسیاری از افراد، از استفاده کردن گیره و سایر موارد بیزار هستند؛ به همین دلیل به دنبال آموزش بستن شال برای مهمانی، بدون استفاده از گیره هستند؛ بدین منظور لازم است تا به یک سری از نکات توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید از هیچ گونه گیره‌ای استفاده نکنید، بهتر است از شال‌هایی استفاده کنید که کمتر سر می‌خورند. برای مثال شال نخی بهترین انتخاب است.

آموزش بستن شال برای مهمانی بدون گیره

آموزش بستن شال برای مهمانی ساده

اگر قصد دارید به یک مهمانی ساده بروید، می‌توانید شال خود را به شکل ساده ببندید؛ بدین ترتیب  کافیست مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا شال را به گونه‌ای سر کنید که یک سمت آن بلندتر از دیگری باشد.
  • دو طرف شال را به زیرچانه جمع کرده و با یک گیره به یکدیگر متصل کنید.
  • قسمت بلندتر را به سمت شانه مخالف آورده و به پشت شانه بیندازید؛ سپس این انتها را گرفته و سعی کنید به سمت جلو شانه دیگر خود بکشانید.
  • در انتها کافیست دو سمت شال را در قسمت جلوی خود مرتب کنید تا به‌طور کامل قسمت جلوی بدن شما را بپوشاند.

آموزش بستن شال برای مهمانی ساده

آموزش بستن شال برای مهمانی لاکچری

جهت بستن شال برای مهمانی لاکچری، کافیست از طرح‌های زیبا استفاده کنید. برای این منظور بهتر است از مدل‌هایی با ریشه‌های بلند و یا با تزئینات اضافه روی آن بهره ببرید. استفاده از شال ساتن برای مهمانی‌های لاکچری، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

آموزش بستن شال برای مهمانی

در بسیاری از مهمانی‌ها افراد نیاز به حجاب دارند؛ اما با بستن شال و روسری به شکلی زیبا نباید نگران چشم‌نوازبودن استایل خود باشید. یکی از مدل‌هایی که در دسته آموزش بستن شال قرار می‌گیرد، مدل بستن شال به شکل آبشاری است.

برای این منظور کافیست به ترتیب زیر عمل کنید.

  • ابتدا سعی کنید وسط شال را پیدا کرده و تا بزنید؛ سپس از قسمت وسط، شال را روی سر خود بندازید.
  • قسمت انتهایی چپ را به راست کشیده و در قسمت وسط در پشت سر خود با سنجاق محکم کنید.
  • سپس همین کار را برای قسمت راست انجام دهید.

توجه داشته باشید که می‌توانید بعد از بستن شال به شکل آبشاری، زیر شال چیزی سر نکنید؛ اما اگر باحجاب بودن برای شما مهم است می‌توانید از هد بند یا کلاه حجابی نیز استفاده کنید.

آموزش بستن شال برای مهمانی با عکس مرحله به مرحله

آموزش بستن شال به شکل حجیم

بسیاری از افراد علاقه دارند تا هنگام بستن شال، حجم بیشتری روی سر خود ایجاد کنند. بدین منظور می‌توانید به ترتیب مراحل زیر عمل کنید.

  • در ابتدای کار اگر موهای شما بلند است، بهتر است آن را به شکل گوجه‌ای، به‌طور کامل ببندید.
  • در گام بعدی بهتر است از کلاه حجابی استفاده کنید. زیرا کلاه حجابی به ثابت ماندن موی سر کمک زیادی می‌کند.
  • برای اینکه سر شما حجیم‌تر به نظر برسد می‌توانید از وسایلی مانند اسکرانچی استفاده کنید.
  • سپس قسمت چپ شال را با کمک سنجاق در زیر اسکرانچی فیکس کنید.
  • در گام بعدی، بخش بالایی شال را با کمک سنجاق و به شکل لایه‌ای در بالای سر فیکس کنید.
  • در گام نهایی کافیست قسمت راست شال را به سمت مخالف، از بالای سر بپیچانید و بعد از یک دور کامل، در سمت راست فیکس کنید.

 

 

فرم صورت را فراموش نکنید!

تفاوتی ندارد که به دنبال آموزش بستن روسری و یا شال برای مهمانی می‌گردید، در هر صورت لازم است تا به فرم صورت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ برای مثال اگر فرم صورت شما مربعی است، باید سعی کنید به گونه‌ای  روسری خود را سر کنید که گونه‌های شما خیلی برجسته نشان داده نشود؛ همچنین اگر فرم صورت شما دایره‌ای شکل است، می‌توانید از مدل آسیایی برای بستن شال خود استفاده کنید. توجه به همین نکات ریز کمک می‌کند تا شما استایل شیک‌تری داشته باشید.

آموزش بستن شال بر اساس فرم صورت

کلام آخر

زیبا بودن تنها به معنای استفاده از زیورآلات لوکس و خاص نیست؛ بلکه می‌توان با ساده‌ترین پوشش‌ها هم زیبا و خوش استایل بود. شال و روسری از جمله پوشش‌های ثابت افراد است؛ اما در سال‌های اخیر شاهد ظهور مدل‌های مختلفی از بستن شال و روسری برای بانوان بوده‌ایم. در این مقاله از ایران مد سعی کردیم تا با معرفی و آموزش بستن چند مدل شال، به شما کمک کنیم تا در مجالس و محافلی که شرکت می‌کنید، بدرخشید.

 

 

روش بستن شال بر اساس فرم صورت چگونه است؟

تفاوتی ندارد که به دنبال آموزش بستن روسری و یا شال برای مهمانی می‌گردید، در هر صورت لازم است تا به فرم صورت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ برای مثال اگر فرم صورت شما مربعی است، باید سعی کنید به گونه‌ای روسری خود را سر کنید که گونه‌های شما خیلی برجسته نشان داده نشود؛ همچنین اگر فرم صورت شما دایره‌ای شکل است، می‌توانید از مدل آسیایی برای بستن شال خود استفاده کنید. توجه به همین نکات ریز کمک می‌کند تا شما استایل شیک‌تری داشته باشید.

چگونه بدون گیره شال ببندیم؟

بسیاری از افراد، از استفاده کردن گیره و سایر موارد بیزار هستند؛ به همین دلیل به دنبال آموزش بستن شال برای مهمانی، بدون استفاده از گیره هستند؛ بدین منظور لازم است تا به یک سری از نکات توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید از هیچ گونه گیره‌ای استفاده نکنید، بهتر است از شال‌هایی استفاده کنید که کمتر سر می‌خورند. برای مثال شال نخی بهترین انتخاب است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 527 views بار دسته بندی : مد و استایل تاريخ : 20 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها