ایران مد چگونه می توانیم نوع فر موی خود را تشخیص دهیم؟ - ایران مد



موی فر همیشه جذاب بوده است، اما برای کسانی که موی صاف دارند. افرادی که موهای فر دارند عموما سلیقه شان است که موهایشان را صاف نگهدارند. اما موهای فر خود انواع متفاوتی دارد که می توانید آن ها را بشناسید و در نگهداری و مراقبت از موهای خود دقت بیشتری کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که فرم موی هر فرد در فرایند رشد او ممکن است تغییر کند. موهای فر، زوایا و قوس های منحصر به فرد خود را دارند و همین موجب می‌شود تا چربی پوست سر مانند موهای صاف به راحتی نتوانند در ساقه مو حرکنند و خود را به نوک مو برسانند، در نتیجه شناخت از مدل فر موی تان باعث می‌شود تا با انتخاب شامپو مناسب مراقبت بهتری از زیبایی موی خود داشته باشید.

“ورنون فرانسوا” آرایشگر و متخصص مو معروف می‌گوید: اکثر افرادی که موهای فر دارند عموما موی شان از الگوهای متنوعی شکل گرفته است و تنوع مدل های فر همیشه و با هم همراهند. اما اجازه دهید تا انواع مدل های فر را نا ببریم و هر کدام را تا حد امکان توضیح دهیم.

 موی فر Wavy یا ۲A و ۲B

این مدل موی فر عموما شکننده هست. موهایی که جنس ریز یا درشت دارند و از نظر ظاهر شبیه به حرف انگلیسی S هست. کسانی که مدل موی فر از نوع ۲A دارند موهایشان بافتی ظریف و ساده دارد، در نتیجه به راحتی موی شان صاف می‌شود و نیاز به نگهداری بیشتری دارد. این مدل مو نیاز به مرطوب کننده و تقویت کننده های مناسب دارد. می توانید این جنس از موی فر را به راحتی با حالت دهنده ها به فرم دلخواه خود شکل دهید. مدل موهای ۲B هم فرم کلی حرف S را دارد اما فرمی صاف تر از ۲A، برای داشتن فرمی جذاب می‌توانید از فوم های حجم دهنده استفاده کنید.

موی فر کلاسیک یا ۲C و ۳C

موهای فر ۲C فرم S مانند واضح تری دارند. این جنس مو ضخیم تر هستند و در صورت عدم مراقبت بیشتر مستعد وز شدن هستند. برای تشخیص فرم موی خود می‌توانید به فرم حلقه های آن توجه کنید، اگر میزان حلقه های موی تان زیاد بود و بیشتر به صورت مارپیچ موی شما فر از نوع کلاسیک است، در نتیجه برای مراقبت از آن می‌توانید از ویتامین های E  و B5 استفاده کنید. با استفاده از این ویتامین ها موی روشن تر و براق تری خواهید داشت. اگر موزیک ویدیوهای شکیرا را دیده باشید او مدل موی فر ۲C دارد و به دلیل نوع مراقبت های او همیشه مویی براق و زیبا دارد.

مدل موی ۳B و ۲B

این مدل موی فر الگویی شبیه به موی فر کلاسیک دارد اما تفاوت در میزان مارپیچ بودن آن است. مارپیچ هایی ریز که جذابیت آن را برای هر بیننده ای بیشتر می کند. این جنس از مو ممکن در اثر نرسیدن رطوبت به ریشه آن خشک شود و حالت و فرم خود را از دست بدهد، در نتیجه مهم است که از ژل‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا موهای شما شادابی خود و حالت خود را حفظ کنند.یک نکته این است که بعد از حمام هنگامی که موهایتان خیس است آن را خشک کنید تا با این کار از وز شدن و بد حالت شدن موی خود جلوگیری کنید. مدل موی فر به مراقبت بیشتری نیاز دارد، زیرا به دلیل فر بودن آن چربی به راحتی از ساقه مو خارج نمی شود.

مدل موی فر ۴A و ۴B و ۴C

این مدل مو که شاید بیشتر به نام موی فر آفریقایی می‌شناسیم، دارای حلقه های مارپیچ بسیار ریز است. درنظر داشته باشید که افرادی که مدل فر ۴A دارند به دلیل مارپیچ های حلقوی زیادی که مویشان دارد چربی به راحتی از ساقه مو خارج نمی‌شود، در نتیجه باید از مواد آب رسان استفاده کنند تا موهایشان شادابی و فرم زیبای خود را حفظ کنند. مدل فر ۴B کمی متراکم تر است، می‌توانید حالت S را به راحتی در ساختار موی خود تشخیص دهید. ۴C ها هم شبیه به ۴B ها هستند اما با بافت فری بسیار محکم تر و البته شکننده تر. موی فر به شکل پیش فرض نسبت به موی صاف و ساده مراقبت بییشتری نیاز دارد در این میان مدل های ۴A و ۴B و ۴C نیاز به مراقبت های بیشتری دارد.

با شناخت موی فر خود می توانید در انتخاب شامپو و همینطور مواد نگهدارنده موی خود با دانش و آگاهی عمل کنید و از محصولاتی استفاده کنید تا موهایی جذاب، پر حجم و چشمگیر داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.