ایران مد خواص روغن آرگان برای پوست و مو - ایران مد



روغن آرگان از هسته‌هایی که روی درختان آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند ساخته می‌شود. درختان آرگان در منطقه ای نیمه بیابانی در جنوب غربی مراکش یافت می شوند و هسته های آرگان را تولید می کنند، که برای تهیه روغن آرگان استفاده می شود. روغن آرگان به دلیل طعم غنی، عطر فوق‌العاده و فواید بسیار برای سلامتی در صنعت غذا محبوبیت بسیاری دارد. روغن آرگان به طور سنتی به عنوان “طلای مایع” شناخته می شود زیرا حاوی ویتامین های A ،E و C، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۶ است، در نتیجه فواید روغن آرگان برای پوست و مو بسیارست و برای محافظت در برابر آسیب های محیطی و پیری زودرس استفاده می شود.

خواص مفید روغن آرگان

روغن آرگان به طور طبیعی سرشار از ترکیبات زیر است:

  • ویتامین های A و C
  • ویتامین E – آنتی اکسیدان های طبیعی
  • اسیدهای چرب (در درجه اول اسید لینولئیک امگا ۶ و اسید اولئیک)
  • آنتی اکسیدان های طبیعی

خواص روغن پارگان برای پوست و مو

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

رشد مو

روغن آرگان زمانی که روی مو و پوست سر مالیده می‌شود، به طور طبیعی باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود. فنول‌ های موجود در روغن به تقویت فولیکول‌ های مو کمک می‌کنند و آنتی اکسیدان ها باعث تولید سلول هایی می شوند که همگی منجر به رشد موی سالم هستند. شما می توانید روغن آرگان را برای بلندتر و ضخیم تر شدن مو سر، ابرو، مژه و … روی پوست خود بمالید.

محافظت از آسیب خورشید

فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند. این امر از سوختگی و هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند. به مرور زمان، استفاده از روغن آرگان برای پوست به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست، از جمله ملانوم نیز کمک کند. برای بهره مندی از این فواید می توانید مکمل های روغن آرگان را به صورت خوراکی مصرف کنید، یا روغن را به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

درمان شوره سر

روغن آرگان حاوی خواص درمانی بسیاری از جمله اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها است که پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند و خشکی و خارش سر را کاهش می دهد. به طور مرتب روزانه چند قطره از روغن آرگان را برای درمان شوره سر، روی پوست خود بمالید.

مرطوب کننده پوست

یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای پوست و مو خاصیت مرطوب کنندگی پوست آن است. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو از روغن آرگان استفاده می شود. می توان از روغن آرگان به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای مرطوب کنندگی پوست صورت استفاده کرد.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

از بین برنده خشکی مو

از روغن آرگان معمولاً در نرم کننده مو استفاده می کنند زیرا به باز کردن موها، درخشندگی و ایجاد بافت ابریشمی مو کمک می کند. چند قطره را روی موهای خشک خود بریزید و با حوله به آرامی ماساژ دهید و سپس برس بزنید تا به طور یکنواخت پخش شود، به مرور زمان تاثیر بی نظیر روغن آرگان را بر روی مو مشاهده خواهید کرد.

درمان آکنه

تولید بیش از حد سبوم در بدن منجر به انسداد منافذ پوست می گردد. منافذ مسدود شده مساعد رشد باکتری ها بر روی پوست بوده که در نهایت منجر به ایجاد جوش ها و دانه های سر سیاه می گردند. این می تواند به درمان انواع مختلف آکنه کمک کند و پوستی صاف تر و آرام تر داشته باشد. حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان – را مستقیماً روی پوست خود بمالید. شما باید بعد از چهار هفته شروع به دیدن نتایج کنید.

مرطوب کننده طبیعی لب

روغن آرگان از آنجایی که سرشار از ویتامین های A و E است، یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی برای لب ها است. اگر لب های شما ترک خورده یا پوسته پوسته شده است، روغن آرگان می تواند رطوبت و هیدراتاسیون را برای لب های سالم و نرم بازگرداند. برای درمان عالی لب، یک شب کامل روغن آرگان را روی لب های خود بمالید.

کاهش چربی پوست

برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران داریم. کسانی که پوست چربی دارند، برای خلاص شدن از شر براق شدن پوست صورت خود تلاش می کنند. به لطف قابلیت های کاهش سبوم روغن آرگان، می تواند به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست کمک کند. یک مطالعه نشان داد که استفاده دو بار در روز از کرم حاوی روغن آرگان باعث کاهش فعالیت قابل توجه سبوم و چربی آن در عرض تنها چهار هفته می شود.

فواید روغن آرگان برای پوست و مو

خرید محصولات مراقبت از پوست و مو

عوارض و خطرات روغن آرگان

روغن آرگان عموماً برای اکثر مردم بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را در نتیجه استفاده از آن تجربه کنند. در صورت استفاده موضعی، روغن آرگان ممکن است پوست را تحریک کند. این می تواند باعث ایجاد بثورات یا آکنه شود. این ممکن است یک واکنش رایج تر در افرادی باشد که آجیل درختی حساسیت دارند. . برای جلوگیری از این امر، باید روغن آرگان را روی یک تکه کوچک از پوست که به راحتی پنهان می شود، آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی کند.

نحوه انتخاب روغن آرگان

  • از روغن آرگان ۱۰۰٪ ارگانیک استفاده کنید، تا قرار گرفتن در معرض سموم را محدود کنید.
  • از نگهداری روغن آرگان در ظروف پلاستیکی خودداری کنید و در صورت امکان یک ظرف شیشه ای تیره انتخاب کنید. شیشه تیره روغن را از نور محافظت می کند.
  • روغن آرگان باید ظاهری کمی کدر داشته باشد. این نشانه ارگانیک بودن و تقلبی نبودن روغن است.
  • رنگ روغن آرگان مراکشی طلایی است و به همین دلیل به آن طلای مایع می گویند. اگر رنگ پریده یا بسیار تیره تر است، ممکن است روغن آرگان خالص نباشد.
  • روغن آرگان باید خالص باشد، از روغن هایی که دارای مواد افزودنی یا نگهدارنده هستند خودداری کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟

روغن آرگان اغلب به عنوان روغن خالص فروخته می شود که می تواند به طور مستقیم به صورت موضعی (مستقیم روی پوست) استفاده شود. روغن آرگان به شکل کپسول مکمل برای مصرف خوراکی نیز عرضه می شود و همچنین با تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپو، صابون و نرم کننده مخلوط می شود. روغن آرگان هم به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می شود. این روغن حاوی تعدادی از خواص مفید و ویتامین های مختلف است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت مو و پوست ایجاد می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.