ایران مد خرید پارچه مانتویی تابستانه - ایران مد

باز هم تابستان و گرما شروع شد و بازار خرید پارچه مانتویی داغ شد. بدیهی است که گرما هوا باعث شود که خانم‌ها به دنبال مانتوهایی بروند که با پارچه نازک و نخی دوخته شده باشد. اصولاً مدل مانتو تابستانی پارچه‌هایی که میزان پلاستیک و پلی‌استر به کار رفته در آن کمتر و میزان پنبه و الیاف طبیعی در آن بیشتر باشد، گزینه‌های بسیار بهتری برای تابستان هستند. دلیل این امر خنک بودن این پارچه‌ها و پیشگیری از عرق کردن است. در این مقاله به شناسایی بهترین پارچه‌هایی که برای دوختن مانتو مناسب هستند می‌پردازیم.

خرید پارچه مانتویی تابستانه

پارچه مانتویی چی بخریم؟

برای خرید پارچه مانتویی تابستانه باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که از الیاف طبیعی بافته شده باشند. این پارچه‌ها امکان تهویه هوا را فراهم می‌کنند و از این رو کمتر احساس گرما کرده و عرق می‌کنید. در ضمن نور خورشید توسط رنگ‌های تیره جذب می‌شود و از این رو گرمای احساس شده چندین برابر می‌شود. اما در عوض رنگ‌های روشن، گرما خورشید را دفع می‌کند و از این رو بهتر است به جای استفاده از پارچه‌های تیره گزینه‌های رنگ روشن را انتخاب کنید. پارچه نخی مانتویی بهترین گزینه برای روزهای گرم است اما هستند پارچه‌های دیگری که برای دوختن مانتو در تابستان کارایی دارند.

بهترین پارچه برای مانتو تابستانی

در میان انواع پارچه‌های موجود در بازار تنها بعضی از آن‌ها برای دوخت مانتوی تابستانی مناسب هستند. از جمله این پارچه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

پارچه نخی

شاید بهترین نوع پارچه برای دوخت مانتو در تابستان پارچه نخی باشد اما این پارچه اغلب برای حضور در اجتماع مناسب است و از آن می‌توان یک مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی دوخت. این پارچه برای دوخت مانتوهای رسمی‌تر مناسب نیست. پارچه‌های نخی با اینکه خنک هستند اما سبک هستند و به همین برای دوختن مانتوهای مجلسی یا کمی رسمی‌تر مناسب نخواهد بود.

پارچه لنین

اگر به دنبال یک پارچه مانتویی طرح دار هستید که زیبا باشد، خنک باشد و روی تن شما شیک بایستد به شما پارچه لنین را معرفی می‌کنیم. این پارچه منافذ بسیار ریزی دارد که تهویه مناسبی ایجاد می‌کند، با اینکه چروک می‌شود اما به راحتی چروک آن از بین می‌رود. این پارچه از جمله بهترین پارچه‌هایی است که برای دوخت مانتو می‌توان پیشنهاد داد.

پارچه کتان

پارچه کتان از الیاف طبیعی بافته می‌شود و می‌توان گفت بیشترین میزان پنبه را در میان انواع پارچه دارد. به همین دلیل جزو بهترین پارچه‌هایی است که برای دوختن یک مدل مانتو تابستانی ۱۴۰۱ مناسب است.  این پارچه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی یافت می‌شود، منافذ آن تهویه مناسبی ایجاد می‌کند و از آنجایی روی تن شیک می‌ایستد انتخاب بسیاری از خانم‌ها برای دوخت مانتو است.

انواع پارچه‌های خنک تابستانی

در قسمت قبل بهترین پارچه برای مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی ۱۴۰۱ و دیگر انواع طرح دار را معرفی کردیم. اما دوخت مانتو برای تابستان به همین سه مدل پارچه ختم نمی‌شود. برای این کار می‌توانید از دیگر پارچه‌ها نظیر موارد زیر نیز استفاده کنید:

مدل پارچه مانتویی تابستانه

پارچه جین

پارچه‌های نخی طرح جین نیز این روزها بسیار مد شده است و اغلب یک مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی جلو بسته آبی رنگ در کمد اتاقمان داریم. شاید جین‌هایی که برای شلوار استفاده می‌شود چندان برای مانتو مناسب نباشند، اما پارچه‌های نخی که طرح جین کار شده‌اند از بهترین انتخاب‌های ما برای مانتو در فصل تابستان است.

پارچه ویسکوز یا ریون

شاید در این پارچه میزان الیاف مصنوعی بیشتر از حد استاندارد باشد اما سبکی، نازکی و مهم‌تر از همه قیمت بسیار مناسب آن، این پارچه را برای دوخت مانتو در فصل تابستان مناسب نموده است. ریون اغلب برای خانم‌هایی که کمی اضافه وزن دارند مناسب است.

پارچه فاستونی

اگر ناچار هستید که از لباس‌های فرم استفاده کنید برای فصل تابستان به سراغ فاستونی بروید. فاستونی از پشم، پلی‌استر و ویسکوز بافته می‌شود و دقیقاً مانند کرپ هرچه پشم بیشتری در آن به کار برود ضخیم‌تر خواهد شد. از فاستونی علاوه بر مانتو برای دوخت کت و شلوار نیز می‌توان استفاده نمود. این پارچه مخصوص دوخت مانتوهای رسمی و فرم اداری است.

پارچه کرپ

می‌توان گفت یکی از بهترین انواع پارچه برای دوخت مانتو تابستانی است. در بافت این پارچه از ابریشم، پشم و پلی‌استر استفاده می‌شود. هر چه میزان پشم استفاده شده در پارچه بیشتر باشد، پارچه ضخیم‌تر می‌شود و از این رو پارچه‌های کرپی که پشم کمتری دارند برای تابستان مناسب‌اند. این پارچه ایستایی خوبی دارد، مانتوهای دوخته شده با آن را می‌توانید در مهمانی‌های و مجالس بپوشید. کرپ نسبت به دیگر انواع پارچه تابستانی قیمت بالایی دارد اما کیفیت آن نیز مناسب‌تر از دیگر انواع پارچه است.

مدل مانتو تابستانی

قیمت پارچه مانتویی تابستانه

به صورت کلی قیمت پارچه مانتو تابستانی جدید مستر نیکسان نسبت به مدل‌هایی که برای زمستان دوخته می‌شود کمتر است. دلیل این امر در میزان ضخامت نخ استفاده شده در بافت پارچه می‌دانیم. پارچه‌های خنک سبک هستند، در بافت آن‌ها از نخ‌هایی با ضخامت کم استفاده می‌شود و به همین دلیل قیمت کمتری دارد. پارچه نخی جزو ارزان‌ترین پارچه‌ها و به مرور هرچه کیفیت پارچه افزایش یافته و یا نقش خاصی روی آن زده شده باشد قیمت آن افزایش می‌یابد.

خرید پارچه مانتویی تابستانه

برای دوخت یک مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی جلو بسته در ابتدا باید پارچه آن را خرید کنید. در انتخاب پارچه پیشنهاد می‌کنیم به الیافت به کار رفته در بافت پارچه دقت کنید. در ادامه به ضخامت آن توجه نمایید. اما شاید مهم‌ترین نکته انتخاب پارچه رنگ روشن باشد که با رنگ پوستتان نیز تطابق داشته باشد. برای خرید پارچه تابستانی بهتر است به سراغ پارچه‌هایی بروید که ثبات رنگ بالایی دارند تا در صورت نیاز به شستشوی زیاد، بعد از مدت کوتاهی پارچه رنگ پریده و کهنه به نظر نرسد.

مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی

پارچه مانتویی تابستانه از کجا بخریم؟

ما در این مقاله تعدادی از پارچه‌های مناسب برای دوخت مانتوی تابستانی را به شما معرفی کردیم. پارچه‌های نخی، لنین، جین، کرپ و … برای دوخت لباس‌های تابستانی مناسب هستند. در صورتی که تمایل به خرید انواع پارچه هستید پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی تولیدی پارچه مستر نیکسان mrnixan.com دیدن کنید و انواع پارچه مناسب را به صورت آنلاین خریداری کرده و در محل تحویل بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 4,504 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.