ایران مد صفر تا صد خرید صندل برای آقا و بانو - ایران مد

نکات و ترفندهای مهم حین انتخاب و خرید صندل

برخلاف گذشته که تنها ماهیگیران از صندل به دلیل تخلیه آب این نوع کفش ها استفاده می کردند ، امروزه استفاده از صندل بین مردان، زنان و کودکان در در فصل گرم تابستان رواج بسیاری پیدا کرده است .

صندل تابستانی در عین زیبایی و شیک بودن از عرق کردن و بدبو شدن پا نیز جلوگیری می کند اما انتخاب نا مناسب این نوع کفش ها سبب آسیب به پا می شود بنابراین باید هنگام خرید صندل های تابستانی به برخی از نکات توجه نمایید . در این بخش از دنیای مد مد ایران نکات قابل توجه برای انتخاب صندل مناسب را آورده ایم .

خرید صندل

هر آنچه که باید در مورد خرید صندل بدانید

معرفی انواع مدل صندل تابستانی زنانه

صندل تابستانی زنانه تخت

این مدل بدون پاشنه و جلو باز است و راه رفتن و تحرک با آن راحت است.

صندل تابستانی زنانه لژ دار

این مدل صندل دارای پاشنه لژدار بوده و جلو باز می باشد. کفی تخت این صندل ها موجب راحتی راه رفتن می شود.

صندل تابستانی زنانه پاشنه دار

این مدل صندل پاشنه بلند تابستانی دارای پاشنه یا نیم پاشنه مناسب به صورت جداست و دارای طرح های زیبایی است اما راحتی کمتری نسبت به صندل های تخت و یا لژدار دارند و زیبایی منحصر بفرد و افزودن به قد فرد می تواند دلایل انتخاب آن ها باشد.

خرید صندل پاشنه دار

خرید صندل پاشنه دار برای خانم های قد کوتاه

صندل خوب را چطور انتخاب کنیم؟

پوشیدن صندل نامناسب باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قول کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود بنابراین پیش از خریدن صندل به این نکات دقت کنید :

پوشش جلو صندل

برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان پا بهتر است صندلی انتخاب کنید که جلوی صندل پوششی وجود داشته باشد . یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت نماید.

بندهای محافظ صندل

برای حفظ تعادل پا و جلوگیری از جلو و عقب رفتن زیاد پا باید صندل به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد. جنس بندهای صندل باید سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود.

خرید صندل مناسب

خرید صندل با بندهای محافظ خوب

راهنمای خرید صندل خوب و مناسب

بند محافظ در پشت پا

صندل هایی را انتخاب کنید که بند محافظ در پشت پا داشته باشد و همانطور که دنیای مد مد ایران اشاره کرده است بندهای روی کفش نیز پهن و محکم باشند تا از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری گردد.

زیره صندل

زیره یا کفی صندل نباید خیلی سفت باشد و با برداشتن هر قدمی به پای شما آسیب رساند بلکه باید آن قدر نرم و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود اما نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود.

بهترین زیره صندل

زیره هایی با جنس چرم بهترین انتخاب برای کف صندل است که در عین حال که نرم و انعطاف پذیر است از پا هنگام پیاده روی و هنگام رانندگی محافظت می کند.

جنس کف صندل باید طوری باشد که در فصل تابستان ، گرمای زمین را به پا منتقل نکرده و پا را نسوزاند. زیره های لاستیکی به دلیل اینکه در سطوح خیس لیز می خورند و سبب زمین خوردن فرد می شوند، مناسب نیستند.

زیره صندل مناسب

خرید صندل با زیره جنس چرم

نکاتی که باید در خرید صندل در نظر بگیرید

اندازه صندل

در انتخاب سایز صندل طول پا و عرض، قوس و فعالیت هایی که شما انجام می دهید نقش مهمی دارد پس هنگام خرید فقط صندل را بر حسب سایز پا خرید داری نکنید و دقت کنید که چقدر در صندل احساس راحتی و سبکی می کنید.

بهترین جنس برای یک صندل

چرم طبیعی و مصنوعی بهترین جنس برای یک صندل است که هم زیبا و هم با دوام است و بوی عرق هم نمی گیرد. چرم مصنوعی ارزان تر از چرم طبیعی است .

پاشنه صندل

صندل هایی که پاشنه اش بلندتر از ۳ سانتی متر باشد را نخرید زیرا سبب وارد شدن فشار به کف پا و انتقال این فشار به پنجه و انگشتان پا و سپس بیرون زدن انگشتان از ناحیه مشخص صندل شده و موجب آسیب و زخم در انگشتان پا می شود و عوارضی مانند انحراف انگشتان پا، میخچه، تاول و خمیدگی انگشتان و دردهای کمر، زانو و پاشنه پا را به وجود می آورد.

پاشنه صندل

پاشنه مناسب برای صندل های زنانه

توصیه های خرید صندل تابستانی برای خانم ها و آقایان

پوشیدن جوراب با صندل

پوشیدن جوراب با صندل سبب می شود مانعی مناسب بین پا و بندهای صندل ایجاد گردد و سبب جلوگیری از آسیب و تاول پا شده ، جوراب رطوبت و عرق پا را به خود جذب کرده و پا را خشک نگه می دارد.

صندل های لاانگشتی نخرید

در بخش سلامت مد ایران با متنی کاملا پزشکی توضیح دادیم که بند صندل های لاانگشتی معمولا بین انگشت شست پا و انگشت دوم قرار می گیرد و سبب زخم شدن پا می شود در نتیجه به علت اینکه انگشتان به هم می چسبند و بین آنها عرق جمع می شود این زخم ها عفونت می کنند.

صندل لاانگشتی

اجتناب از خرید صندل های لا انگشتی

خرید صندل برای کودکان

برای کودکان صندل های سبک و مقاوم و اندازه پا بخرید و از خرید صندل های یکی دو سایز بزرگ تر خودداری کنید زیرا این کار سبب لغزیده شدن پای کودک در صندل می شود و سبب می شود که کودک نتواند به خوبی بدود یا بازی کند و احتمال پیچ خوردگی و آسیب به پای کودک وجود دارد. پوشاندن کفش ها و صندل های بزرگ به کودکان موجب بد فرم شدن پاها و اختلالات حرکتی در آن ها و ابتلا به عارضه صافی کف پا می شود.

چه زمانی نباید از صندل استفاده کرد؟

  • بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از صندل استفاده نکنند.
  • صندل ها برای قدم زدن در سطوح نرم مانند کنار ساحل، استفاده در زمان راه رفتن کنار استخر، در خانه، اتاق هتل و راه رفتن در مسافت کم هستند پس از آنها برای پیاده روی های طولانی مدت استفاده نکنید.
  • هنگام انجام ورزش نباید صندل بپوشید زیرا به پا آسیب وارد می شود.
  • در زمان رانندگی از صندل تخت نپوشید زیرا موجب وارد شدن آسیب جدی به روی پا و تاندون بین پاشنه تا انگشت می شود.
  • صندل های پلاستیکی را هر چهار ماه یک بار دور بیاندازید و به طور کلی اگر صندل شما گران قیمت نیست، بعد از شش ماه استفاده، آن را دور بیندازید.

خرید صندل شیک و زیبا

جاهایی که نباید صندل بپوشید

چرا بعضی از صندل ها به پا آسیب می زنند؟

نوار یا بند نا مناسب روی کفش سبب تحریک و برجسته شدن استخوان کناری برجستگی کف پا می شود و بعد از مدتی استفاده از صندل ها شما را مبتلا به مشکلاتی مانند برجستگی غیرعادی استخوان های انگشتان پا، کشش و آسیب به تاندون ها و اعصاب انگشت ها، کمردرد و گردن درد می سازد.

صندل هایی که در بخش جلویی بدون محافظند به این دلیل که بخش جلویی پا با زمین در ارتباط است سبب آسیب به این بخش از پا می شود.

پوشیدن صندل بدون محافظ باعث قدم برداشتن نامناسب و نامطمئن شده و مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل را ایجاد می کند.

صندل های بدون بند، به دلیل اینکه بند حمایتی برای محکم نگه داشتن مچ پا ندارند باعث آسیب به مچ پا و بروز عوارضی مانند رگ به رگ شدن، پیچ خوردن و شکستن مچ می شوند.

پوشیدن صندل های پاشنه دار موجب ایجاد کششی غیرعادی بین بافت ها، اعصاب پا و تاندون های بین پاشنه تا انگشتان پا می شوند و در نتیجه عوارضی مانند احساس سوزش در پاشنه و کف پا و کشش غیرعادی در ناحیه پاشنه را به وجود می آورند.

لایه نازک کف برخی صندل ها بدون قوس و صاف است به همین دلیل قوس کف پا، خالی می ماند و پر نمی شود و حین بلند شدن و نشستن، قوس کف پا هر بار با فضای خالی برخورد می کند و همین برخورد به تاندون های کف پا آسیب می رساند.

خرید کفش تابستانی

حفظ سلامت پا با خرید صندل خوب

باید و نباید هایی در مورد خرید صندل

  • هنگام خرید صندل به زیبایی و راحتی آن توجه کنید.
  • برای خرید یک صندل، مبلغ زیادی را هزینه نکنید.
  • صندل های پاشنه دار برای خانم های کوتاه قد مناسبند اما نباید پاشنه صندل بیش از ۳ سانتی متر باشد.
  • هنگام استفاده از صندل به زیبایی و آراستگی پا ها و ناخن ها یتان و رعایت نکات بهداشتی اهمیت بیشتری بدهید تا صندل هایتان جلوه زیباتری پیدا کنند.
  • صندل مناسب پای شما صندلی ست که تمامِ پا را پوشش دهد و کف پا، پشت و جلوی پایتان در صندل آسان و آسوده باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.