ایران مد روز مجردها یا single day چیست؟ - ایران مد



روز مجرد ها که به انگلیسی single,s day نامیده می شود، یک روز ویژه در چین است که در آن روز مجرد ها مجرد بودن را جشن می گیرند. ۱۱ نوامبر در تقویم میلادی به شکل ۱۱/۱۱ نوشته می شود و عدد یک در آن تکراری است.

روز مجردها چیست؟

در حالی که ما با تصاویر عشق و عاشقانه از طریق رسانه ها و تعطیلاتی مانند روز ولنتاین بمباران می شویم، هزاران چینی هر ساله در ۱۱ نوامبر گرد هم می آیند تا شادی مجرد بودن را جشن بگیرند. افراد مجرد این روز را با پذیرایی از خود و گرفتن هدیه برای خود جشن می گیرند و باعث می شوند روز مجردها یا ۱۱/۱۱ به عنوان بزرگترین روز خرید آنلاین در جهان تبدیل شود. این ایده در دانشگاه نانجینگ چین در سال ۱۹۹۳، به عنوان نوعی در مقابل روز ولنتاین آغاز شد. روز مجردها از آن زمان به سایر نقاط جهان گسترش یافته است و مراکز فروش، از این مناسبت به عنوان بستری برای فروش بیشتر استفاده کرده اند.

درک روز مجردها

روز مجرد ها ۱۱ نوامبر است زیرا تاریخ ۱۱/۱۱ نشان دهنده چهار مجرد است که در کنار هم ایستاده اند. این روز به عنوان “تعطیلات تک چوب” نیز شناخته می شود. Single day فرصتی برای افراد مجرد برای ملاقات در مهمانی ها و سایر موقعیت های اجتماعی سازماندهی شده است. همچنین این روز یک تاریخ محبوب برای عروسی است. روز مجردها در حال حاضر در سراسر آسیای جنوب شرقی و در برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بلژیک و بریتانیا جشن گرفته می شود.

روز مجرد ها یا 11.11

بزرگترین روز خرید آنلاین

اگرچه این روز در چین به عنوان یک تعطیلات رسمی به رسمیت شناخته نشده است، اما روز مجردها به بزرگترین روز خرید آنلاین در جهان تبدیل شده است. این تعطیلات در دهه اول قرن بیست و یکم در چین به یک رویداد تجاری بزرگ تبدیل شد. از آن زمان، روز مجردها، مترادف با هزینه شده است، شبیه به جمعه سیاه پس از شکرگزاری و دوشنبه سایبری در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، علی بابا فروش ۷۴٫۱ میلیارد دلاری را در پلتفرم های آنلاین خود در روز مجردها ثبت کرد که تقریباً دو برابر ۳۸٫۴ دلار است. میلیارد درآمد حاصل از سال قبل همانطور که از نامش پیداست، روز مجردها در یک روز برگزار می‌شود، اما خرده‌فروشانی مانند علی‌بابا در حال حاضر تخفیف‌هایی را به مدت بیش از ۲۴ ساعت برای بزرگداشت و دریافت نقدی به این مناسبت ارائه می‌کنند.

روز مجرد ها در فروشگاه بانی‌مد

روزهای خاصی از سال بسیاری از فروشگاه های حضوری تعدادی از محصولات خود را با تخفیف به فروش می رسانند. اما امروزه با توجه به شرایط ویژه و وجود ویروس کرونا، شما می توانید محصولات مورد نظر خود را همراه با تخفیف به صورت آنلاین خریداری کنید. روز مجردها یکی از روزهای خاصی است که مد به عنوان اولین برگزارکننده آن قصد دارد تا در این روز محصولات متنوعی از خود را با تخفیف ویژه ارائه دهد.

سنت های روز مجردی

روز مجردها (مشابه دوشنبه سایبری یا بلک فرایدی) تعطیلات خرید است. در حالی که در ابتدا به عنوان یک جشن از خود و عشق به خود شروع شد، به فرصتی برای افراد تبدیل شد تا با خرید هدیه یا محصولات سرگرم کننده، مشغول شوند. برخی از سنت‌ها هنوز باقی مانده‌اند مانند بیرون بردن خود برای شام، بردن خود به سینما، خراب کردن شرم‌آور قرارها، رفتن به «قرار» با دیگر دوستان مجرد خود برای جشن گرفتن استقلال و عشق به خود.

چرا باید روز مجرد ها را دوست داشت؟

خیلی ها از مجرد بودن ناراحت می شوند. آنها فکر می کنند این یک چیز منفی است، اما ما موافق نیستیم. مجرد بودن به این معنی است که می توانید روی خودتان تمرکز کنید. به علاوه، قبل از اینکه بتوانید دیگران را دوست داشته باشید، باید یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید، درست است؟

این چیزی است که ما باید آن را جشن بگیریم، نه اینکه به حقارت نگاه کنیم، و این دقیقاً همان کاری است که مردم چین انجام می دهند. این روز خلق شده است تا مردم بتوانند به مجرد بودن افتخار خود را نشان دهند و این روزی است که اکنون در بسیاری از نقاط جهان جشن گرفته می شود.

روز مجرد ها و تخفیف ویژه در فروشگاه مد

برای خودت هدیه بگیر

مطمئنا، گرفتن هدیه در روز تولد، کریسمس و… لذت بخش است، اما مردم از کجا بدانند شما واقعا چه می‌خواهید؟ در روز مجردها، شما می توانید برای خودتان خرید کنید. من فقط در مورد خرید گل یا یک غذای خوب صحبت نمی کنم. امروز روز مناسبی برای شماست تا در مورد کاری که به سادگی انجام نمی‌دهید، ولخرجی کنید. امروز روزی است که باید کمی عشق و قدردانی واقعی به خود نشان دهید. برو، افراط کن آن کاپشن مردانه یا پالتو زنانه مورد علاقه خودت را خریداری کن و خوشحال باش.

هرکاری دوس داری انجام بده

امشب چی میخوای بخوری؟ دوست داری کجا تعطیلات بگذرونی؟ آیا دوست داری آن شلوار جینی را که به آن چشم دوخته ای تهیه کنی؟ وقتی مجرد هستید، می توانید کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند. هیچ نگرانی ای لازم نیست.

روز سینگل ها و تخفیف ویژه

از خودت برای با همراه خودت بودن قدردانی کن

یکی دیگر از راه های عالی که می توانید از این طریق جشن بگیرید، نوشتن یک لیست قدردانی است. برای کی؟ خودت البته! فهرستی از همه چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید بنویسید و آن را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید. این می تواند هر چیزی باشد از این که به باشگاه رفته اید یا اینکه برای خود یک غذای خوب درست کرده اید. فهرستی تهیه کنید و آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، تا سایر دوستان و اعضای خانواده خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. همه ما آنطور که باید عشق به خود را جشن نمی گیریم یا آن را ترویج نمی کنیم، بنابراین روز مجرد ها بهترین روز برای انجام این کار است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.