ایران مد جشن ۱۰۰ سالگی گوچی - ایران مد

هر ساله تعداد زیادی از همکاری‌های برندهای مختلف را در دنیای مُد شاهد هستیم. برخی از این همکاری‌ها آنقدر تاثیرگذار هستند که باعث ایجاد تحول یا روند جدیدی در مُد می‌شوند. یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین همکاری‌های صنعت مُد از اول سال ۲۰۲۱ تا به امروز همکاری دو برند لوکس گوچی Gucci و بالنسیاگا Balenciaga که هردو زیر مجموعه کمپانی لوکس کرینگ kering هستند بود. این همکاری در قالب یک مجموعه با تلفیق امضاهای دو برند و ترکیب تاریخ پربار گوچی با مُد مدرن شکل گرفت. در این مطلب ما درباره‌ی این مجموعه و حضور دمنا گواسالیا Demna Gvasalia مدیر هنری بالنسیاگا در کنار الساندرو میشل Elessandro Michele به شما خواهیم گفت.

برخی از مدل‌های شوی Aria
برخی از مدل‌های شوی Aria

۱۰۰ سالگی گوچی

کمی قبل از جشن ۱۰۰ سالگی برند گوچی Gucci، شایعاتی درباره‌ی همکاری این برند با برند بالنسیاگا Balenciaga فضای مجازی را پر کرد. این در حالی بود که گوچی در هفته مُد میلان امسال حضور نداشت و همین باعث بال و پر گرفتن شایعات شد. روز جشن ۱۰۰ سالگی گوچی فرا رسید و شایعات درست از آب درآمد!

گوچیاگا یا بالوچی تلفیق نام این دو برند به تیتر اول صفحات اخبار مُد تبدیل شد. جشن ۱۰۰ سالگی گوچی با همکاری بالنسیاگا به صورت لایو میزبان تمام علاقه‌مندان این دو برند در سراسر دنیا بود. اما این همکاری شبیه همکاری‌های دیگری که از برندهای لوکس دیده‌ایم نبود!

نه تنها متفاوت‌تر بلکه فوق‌العاده‌تر از بهترین همکاری‌هایی که در مُد اتفاق افتاده‌است. بالنسیاگا که همیشه در همکاری‌هایش حرف اول را می‌زد در این مجموعه به نظر رسید تحت تاثیر شکوه جشن ۱۰۰ سالگی گوچی مطیع این برند است و تمام شو پر بود از شکوه جشنی که فقط بخشی از زینت آن توسط بالنسیاگا چشم‌گیرتر شده بود.

کمپین The North Face Gucci؛ همکاری دو برند آمریکایی و ایتالیایی

دو تا از لوک‌های این شو
دو تا از لوک‌های این شو

 حماسه‌ای بزرگ در ۱۰۰ سالگی گوچی

الساندرو میشل مدیر هنری گوچی درباره‌ی این شو فوق‌العاده گفته‌است: “من چیزی میخواستم که هرکسی بتواند آن‌را درک کند به همین دلیل محبوب‌ترین قسمت مُد کت‌واک را انتخاب کردم.”  این طراح چند ساعت قبل شروع شو در یک ویدئو اینستاگرامی گفت: “در هر حماسه بزرگی هیچ کس نمی‌داند چه چیزی واقعی‌ست و چه‌چیزی واقعی نیست.” به نظر می‌رسد این جمله الساندرو به جشن رویایی گوچی اشاره کرده. جرد لتو Jerad Leto دوست صمیمی الساندرو هم درباره این کالکشن گفته بود: “مردم حق دارند عقلشان را از دست بدهند” و کاملا درست گفته بود!

در هر حماسه بزرگی هیچ کس نمی‌داند چه چیزی واقعی‌ست و چه‌چیزی واقعی نیست

۵ بخش اصلی که الساندرو برای برگزاری این جشن از آن‌ها استفاده کرد را در ادامه به شما می‌گوییم.

۱- میراث تام فورد Tom Ford

این شو که Aria  نامگذاری شده بود، در ابتدای ویدئو این شو یکی از مدل‌ها به کلابی با نام Savoy وارد شد. این مدل کت و شلوار مخمل قرمزی درست مانند همان کت و شلواری که تام فورد برای کالکشن پاییز ۱۹۹۶ گوچی طراحی کرده بود به تن داشت. یادآوری و بازسازی تاریخ گوچی از همین ابتدای ویدئو شروع شد. Savoy Hotel نام هتلی در لندن است که یک قرن پیش Guccio Gucci داستانش را در آن آغاز کرد.

از همین ابتدای ویدئو می‌توان فهمید الساندرو میشل Alessandro Michele برای تدارک جشنی باشکوه برای ۱۰۰مین سالگرد گوچی به میراث باقی مانده از تام فورد در این برند نیز سرک کشیده. الساندرو میشل با استفاده از امضاهای فورد در این شو به تام فورد ادای احترام کرد. کمی جلوتر به یک هرج و مرج باشکوه از کت‌واک مدل‌ها از میان راهرویی آرایش شده با فلشرهای که یادآور هالیوود است می‌رسیم.

شلوار گرمکن برای همیشه: چگونه صنعت مد سقوط کرد؟

کت شلوار مخمل قرمز الهام گرفته شده از کالکشن 1996 پاییز گوچی
کت شلوار مخمل قرمز الهام گرفته شده از کالکشن ۱۹۹۶ پاییز گوچی

۲- Savoy Hotel

گوچیو گوچی طراح مُد ایتالیایی و موسس خانه‌ی مُد گوچی در Savoy Hotel که یک هتل لوکس بود و افرادی مانند Wineston Churchill به آنجا رفت و آمد داشتند، چمدان‌ مهمان‌های ثروتمند هتل را جابجا می‌کرد. کمی بعد به چمدان‌های این مهمانان علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت به فلورانس برگردد و چمدان و لوازم سفر طراحی کند.

۳- موزیک

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این شو انتخاب جالب موزیک‌ها بود!

استفاده از آهنگ‌های هیپ‌هاپی که در متن ترانه‌شان از نام برند گوچی یاد کرده‌اند توجه علاقه‌مندان این موزیک‌ها را نیز جلب کرد.  این اولین بار بود که موزیک مدرن در ویدئوی شو گوچی استفاده می‌شد اما نتیجه و بازخوردها رضایت بخش بود. دلیل استفاده از این موزیک‌ها ایجاد فضای پرشور یک جشن به افتخار تاریخ ۱۰۰ ساله این برند بود.

مسابقات مد ۲۰۲۱، دریچه‌ کشف استعدادهای نوظهور

۴- کیف‌های قلبی شکل

کیف‌های این مجموعه از آیتم‌های اصلی این مجموعه بودند و چشمان زیادی را محسور زرق و برق خود کردند. برخی از این کیف‌ها به شکل یک قلب پوشیده از پولک بودند که به سرعت محبوب شدند و خودشان را در استایل سلبریتی‌ها جای دادند. در مراسم اسکار امسال Celeste یکی از همین‌ها کیف‌ها را دست داشت.

celeste در مراسم اسکار به همراه کیف گوچی  و کیف قلبی شکل گوچی
celeste در مراسم اسکار به همراه کیف گوچی و کیف قلبی شکل گوچی

۵- سبک و سیاق مجموعه

الساندرو که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم سنگ تمام گذاشته بود؛ از امضاهای Demna Gvasalia هم کمک گرفته بود. تلفیق سیلوئت‌های بالنسیاگا و پارچه‌های کلاسیک گوچی یک صحنه‌ هنری بی‌نظیر از همکاری دو برند بزرگ ساخت. یکی دیگر از نکات جالب استفاده از طراحی‌های دمنا با پارچه‌هایی با پترن گوچی بود. طراحی‌های بینظیر برای طرفداران هردو برند!

شاید بتوان گفت قابل توجه‌ترین بخش این کالکشن کت‌های پوشیده شده از پولک و کیف‌های این دو برند بود. طراحی‌های منحصربه‌فرد کلاه‌، هارنس و شلاق‌های مخصوص ورزش سوارکاری و ترکیب آن‌ها با لباس‌های پرزرق و برق همچنین اکسسوری‌هایی با تلفیق نام دو برند، استفاده از پترن‌های شلوغ و جواهرات منحصربه‌فرد ذات ماکسیمال گوچی را به خوبی نشان می‌داد.

صنعت مد در پساکرونا و پیش‌بینی رفتار مشتریان

دو تا از اکسسوری‌های این مجموعه

“تاریخچه طولانی گوچی را نمی‌توان در یک مراسم جای داد.”

اما داستان ۱۰۰ سالگی برند گوچی به کجا رسید؟

ویدئوی این مجموعه به جشن در یک باغ سرسبز زیبا با موسیقی ملایمی رسید و باد که در میان لباس و موهای مدل‌ها می‌رقصید حاوی پیام الساندرو میشل “آزادی” بود. الساندرو میشل در این‌باره گفت: “برای من این تنها یک فیلم نیست، طلوع یک چیز جدید است.”

مهمانی ۱۰۰ سالگی برند گوچی خالص‌ترین شکل مُد در قالب یک شوی کلاسیک بود که الساندرو میشل به خوبی آن‌را به تصویر کشید. این مجموعه بی‌نظیر مروری بر تاریخ ۱۰۰ ساله‌ی گوچی و ایجاد روندی نو در مُد بود که تمام علاقه‌مندان و حتی منتقدان این دو برند را تحت تاثیر قرار دارد.

مدیر ارشد اجرایی کرینگ فرانسوا-هانری پینو Francois-henri Pinault درباره دمنا گواسالیا و الساندرو میشل به وُگ گفت: “من دیده‌ام که چطور دیدگاه‌های نوآورانه، فراگیر و نمادین  این دو طراح با خواسته‌ و انتظارات مردم همسو است.”

الساندرو میشل گفته بود: “تاریخچه طولانی گوچی را نمی‌توان در یک مراسم جای داد.”  به همین دلیل بهترین شیوه برای برگزاری یک جشن ماندگار را انتخاب کرد: یک مجموعه، یک کت‌واک. که به نظر می‌رسد انتخاب او جواب داد و تمام توجه‌ها را معطوف برند لوکس ایتالیایی محبوب کرد. در این مطلب ما از یکی از موفق‌ترین همکاری‌های صنعت مُد با شما صحبت کردیم و به گوشه کنارهای جشن ۱۰۰ سالگی گوچی سرک کشیدیم.

۱۰ موزه‌ مد و فشن در دنیا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 312 views بار دسته بندی : مد خبر تاريخ : 11 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.