ایران مد راز خرید کفش پاییزه و زمستانه خوب - ایران مد

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پاییز و زمستان

با فرا رسیدن فصل سرما، افراد علاوه بر خرید لباس های گرم به فکر خرید کفش مناسب برای فصل پاییز و زمستان هستند تا بتوانند در زمستان نیز استایل زیبایی داشته و از پاهای خود مراقبت کنند.

مراقبت از پاها در همه فصول سال پر اهمیت است بنابراین بهتر است در فصل سرما نیز کفشی مناسب برای خود انتخاب کنید تا سبب حفاظت از پاها در برابر سرما و نفوذ آب به درون کفشتان شود.

انتخاب کفش مناسب برای پاییز و زمستان کار ساده ای نیست و باید هنگام انتخاب کفش نکاتی را که در این بخش از دنیای مد مد ایران آورده ایم را رعایت نمایید تا بتوانید برای فصل سرما کفشی مناسب انتخاب نمایید.

خرید کفش پاییزه

معیارهای مهم در انتخاب کفش مناسب فصل سرما

یقیناً ضروری است قبل از خرید کفش، چک لیستی از نیازهای خود تهیه کنید. این چک لیست می تواند شامل مقدار بودجه، موقعیت استفاده (محیط کار، دانشگاه یا مهمانی)، علاقه فردی و حتی قابل ست شدن با شلوار یا لباس نیز باشد. با این حال، در انتخاب کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان لازم است نکات زیر را در خاطر ثبت کنید:

به جنس و متریال کفش توجه کنید:

هنگام خرید کفش در پاییز و زمستان به جنس و متریال آن توجه نمایید. بهترین کفش برای پاییز و زمستان، کفشی است که از چرم طبیعی ساخته شده باشد. کفش چرم کیفیت خوبی دارد و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است، علاوه بر این ویژگی ها کفش چرم زیبا و شیک است.

چرم صنعتی (چرم مصنوعی) نیز متریال مناسبی برای کفش پاییزه و زمستانه است، این نوع کفش از نظر ظاهر و زیبایی مانند چرم طبیعی نیست اما کیفیت بالا و خصوصیاتی مانند چرم طبیعی دارد.

کفش جیر نیز یکی دیگر از کفش هایی است که می توانید در فصل سرما انتخاب کنید. این کفش زیبا و لوکس است و برای پاییز و زمستان انتخاب معقولانه ای است.

هنگام خرید کفش، توجه نمایید که زیره کفش (کفی) شما از متریالی باشد که مقاومت بالا در برابر سایش و خرابی داشته باشد.

کفش های پاییزه

به کیفیت ساخت کفش دقت کنید:

در فصل پاییز و زمستان که بارندگی افزایش می یابد باید کفشی را انتخاب نماییم که آب و سرما به داخل آن نفوذ نکند. پس هنگام انتخاب کفش به نحوه دوخت قسمت های مختلف کفش توجه کنید، زیره (کفی کفش) با بدنه کفش های مخصوص زمستان و پاییز باید اتصالی قوی داشته باشند تا نفود آب و سرما به داخل کفش به صفر برسد.

کفش هایی را انتخاب کنید که برای اتصال این دو قسمت از چسب به علاوه دوخت استفاده شده است. همچنین پارچه داخلی کفش (آستر) نیز باید با کیفیت و نرم باشد تا پاهای تان بعد از استفاده دچار تاول، تورم و درد نشوند.

هنگام خرید کفش به زیره آن توجه نمایید:

برای اینکه سلامتی تان به خطر نیافتد و در پاییز و زمستان بر روی زمین خیس و برف و یخی سر نخورید، کفشی را انتخاب کنید که زیره مناسب، داشته باشد. پوشیدن کفش هایی با زیره عاج دار و شیاردار سبب می شود به راحتی قدم بر دارید و سلامتی خود را حفظ کنید.

کفش پاییزه مردانه

کفش هایی با کفی طبی بخرید:

هنگام خرید کفش به نوع کف پای خود توجه کنید. اگر دارای کف پای صاف یا بیش از اندازه گود هستید، کفشی متناسب با این ویژگی انتخاب کنید و استفاده از کفی های طبی را فراموش نکنید.

کفش هایی را انتخاب نمایید که قابل تنظیم باشند:

کفش هایی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن و درآوردن آن راحت باشید. با خرید کفش های بندی امکان تنظیم کردن سایز کفش را دارید. مدل های سگک دار و بنددار نیز به دلیل قابلیت تنظیم سفتی و شُلی کفش، نسبت به ابعاد پا و ساق پای فرد قابل تنظیم است. برای مثال، اگر دارای ساق پای چاق هستید با استفاده از بوت بلند سگک دار می توانید بوت را فیت ساق پای خود کنید.

کفش مناسب فصل پاییز

کفش هایی بخرید که رنگ تیره داشته باشند:

برای اینکه پاهای شما در فصل سرما گرم بمانند کفش های تیره رنگ انتخاب کنید زیرا استفاده از رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای، زرشکی و سرمه ای تمام گرمای خورشید را جذب می کند و پاهایتان را از سرما حفظ می کنند

به اندازه پاشنه کفش توجه کنید:

اندازه مناسب و مرسوم پاشنه برای جلوگیری از مشکلات پا حداکثر ۳ سانتی متر است. پس به میزان اندازه پاشنه کفش توجه کنید و کفشی با پاشنه بیش از حد بلند انتخاب نکنید زیرا هر چه ارتفاع پاشنه بیشتر باشد، راحتی در راه رفتن کمتر کاهش می یابد. در پاییز و زمستان به دلیل بارندگی و سر شدن معابر کفش های پاشنه بلند نپوشید.

نکات انتخاب کفش مناسب

هنگام انتخاب کفش به شرایط آب و هوایی منطقه زندگی خود توجه نمایید:

به دنبال هر مدل کفشی که هستید، به موقعیت استفاده و شرایط آب و هوایی منطقه زندگی خود توجه کنید و بینید کفش را در کجا و در چه هوایی به پا می کنید. در مطالب مختلف مد ایران به این مهم اشاره کرده ایم که اگر دچار پا درد هستید و یا قبلا دچار آسیب دیدگی شده اید، کفشی را انتخاب کنید که گرم باشد و از پای شما در برابر سرما محافظت نماید. کفش های چرم و نبوک از بهترین کفش ها برای روزهای سرد سال هستند که محافظ گرمایی خوبی برای پا می باشند.

به استایل و نوع پوشش خود توجه کنید:

هنگام خرید کفش برای فصل پاییز و زمستان به استایل و نوع پوشش خود توجه کنید و کفشی را انتخاب نمایید که با اکثر لباس هایتان ست باشد. نیم بوت و بوت از کفش های مناسب برای فصل سرما هستند که می توانید بر اساس استایلتان آنها را انتخاب کرده و در موقعیت های بی شماری همانند مهمانی ها، محیط های کاری و اداری و… بپوشید.

کفش پاییزه زنانه مردانه

کفش زنانه مناسب برای فصل زمستان

  1. نیم بوت
  2. بوت بلند

انواع نیم بوت زنانه:

نیم بوت چلسی

مدل چلسی محبوب ترین و پرفروش ترین نیم بوت است که ظاهری بسیار ساده و در عین حال شیک دارد. این نیم بوت کشی بوده و مناسب استفاده روزانه و در مجالس است و می توانید آن را با لباس های خود ست کنید. نیم بوت چلسی، برای پوشیدن در مناطق برفی مناسب نیست.

انواع کفش بوت زنانه

نیم بوت نظامی

نیم بوت نظامی برای روزهای بارانی و برفی انتخاب خوبی است. این مدل کاملاً غیررسمی است و می توانید این نیم بوت را با شلوار جین و پالتو ست کنید. این مدل بنددار بوده و زیره آن ضخیم و سخت است و اندازه آن ساق پا را می پوشاند.

نیم بوت پاشنه دار

ویژگی اصلی این مدل وجود پاشنه در زیره کفش و لژدار بودن آن است. نیم بوت های پاشنه نازک مناسب مهمانی ها و مجالس رسمی و نیم بوت های پاشنه پهن مناسب استفاده روزانه هستند. این مدل در سه شکل کِشی، زیپی یا بنددار وجود دارد و به علت داشتن پاشنه برای روزهای برفی و بارانی مناسب نیست.

نیم بوت پاشنه دار

نیم بوت کوهنوردی

این نیم بوت مناسب کوهنوردی، استفاده روزانه است، که می توانید آن را با شلوار جین و پالتو ست کنید و نمی توانید آن را در محیط های اداری و رسمی بپوشید. این نیم بوت برای مناطق با برف سنگین و آب و هوای بسیار سرد مناسب است.

انواع بوت زنانه بلند:

بوت بلند پاشنه دار

این مدل بوت بلند در دو نوع پاشنه نازک و پاشنه پهن، موجود است پاشنه بلند و نازک ماهیتی مجلسی داشته و پاشنه کوتاه و پهن برای محیط کار و موقعیت های اداری مناسب است.

بوت بلند زنانه

بوت بلند تخت

این مدل بوت بلند بدون پاشنه و دارای زیره تخت است و مناسب استفاده روزانه در محیط کار است. این کفش از بهترین کفش ها برای مناطق با زمستان سخت و برفی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 206 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها